tirsdag 14. mai 2013

Kjole og bukse til snuppa

Jeg prøver å slanke garnlageret mitt - til sambos store fornøyelse.
Jeg hadde litt garn (det er veldig vanskelig å få frem rette fargen på bildene, lillafargen er mye finere enn det jeg klarer å få frem)  igjen etter denne flotte dressen som en kollega strikket for meg i høst:


Så jeg lette litt på nettet etter oppskrifter, og kom over en  kjole som Tora Frøseth har designet. Følg linken for gratis oppskrift på siden hennes. Den syns jeg var kjempesøt.


Min variant ble todelt og med en lilla heklekant rundt pga mangel på mer av det hvite garnet. Var litt usikker på om det ville bli for skarpe kontraster mens jeg strikket, men da den ble ferdig, syns jeg den ble veldig fin. Og den var fin på snuppa mi!! Denne har vi brukt flittig i vår!



Det var bittelitt rester igjen av det lilla garnet, og jeg hadde noen flerfargede (skjønner ikke hvorfor jeg har sånt, jeg liker jo ikke flerfargede garnnøster...) nøster som matchet, så da brukte jeg monsterbukse-oppskriften og strikket ei bukse til henne også. De små lilla restene ble brukt som kant i livet og ribbekant på beina.
Buksa ble alt for stor - sikkert siden jeg strikker løst - men den kan ligge på lagring og brukes i barnehagen når den passer.


Så da har jeg fått slanket lageret litt! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar